Events as a strategic tool in the luxury market

As we posted here in the Ultimate Luxury Therapy last year and early 2019, the high-end market registered positive growth worldwide. Although the indices may have been high, it is a fact to be celebrated the results obtained throughout the year of 2018.

In Brazil, according to a study recently released by the Association of Promotional Marketing, a segment of this large market that registered a much above average result was personalized events. According to the report, the sector handled almost 44 billion reais nationwide, with a total of 77% of companies and organizations surveyed interested in holding events, fairs and congresses.

This expressive result is a direct dialogue with the new idea of ​​luxury, in which experience is as important as the acquisition of a high-class item. A survey conducted by Euromonitor, also published shortly, indicated that experiences related to the gastronomy segments and tourism activity are expected to grow by approximately 10% by 2022 in Brazil.

During the last years, the Luxury Therapy and the TdL Agency has been carrying out in all the Brazilian territory several events that already have consolidated like strategic tools next to the most diverse target publics. In addition to expanding consumer access to some of the top luxury brands operating in Brazil, these actions have contributed to further consolidate the high-end market as an important vector of economic development.

In December of last year, we held a talk show in Florianópolis about Female Entrepreneurship: How women work in the luxury market in Shopping Iguatemi. The event, which featured speakers and a broadly interested audience and engaged in the market of high standards, was a time marked by the exchange of experiences and knowledge among all participants.

The year 2019 is only just beginning, and I am sure that over the coming months we will see each other several times at events all over the country. Check out, below, the exclusive video of the talk show held in the state capital.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.


Os eventos como ferramenta estratégica no mercado de luxo

Conforme já publicamos aqui no Terapia do Luxo final do ano passado e no início de 2019, o mercado de alto padrão registrou um crescimento positivo em todo o mundo. Embora os índices pudessem ter sido elevados, é um fato a ser celebrado os resultados obtidos durante todo o ano de 2018.

No Brasil, de acordo com um estudo recentemente divulgado pela Associação de Marketing Promocional, um segmento deste amplo mercado que registrou um resultado muito acima da média foi o de eventos personalizados. Conforme o relatório, o setor movimentou praticamente 44 bilhões de reais em todo o país, sendo que um total de 77% das empresas e organizações pesquisadas teve interesse em realizar eventos, feiras e congressos.

Esse resultado expressivo dialoga diretamente com a nova ideia de luxo, na qual a experiência é tão importante quanto a própria aquisição de um bem de alta categoria. Uma pesquisa realizada pelo Euromonitor, também publicada a pouco, indicou que experiências relacionadas com os segmentos de gastronomia e com a atividade turística devem crescer aproximadamente 10% até 2022 no Brasil.

Durante os últimos anos, o Terapia do Luxo e a TdL Agency vem realizando em todo o território brasileiro diversos eventos que já se consolidaram como ferramentas estratégicas junto aos mais diversos públicos alvos. Além de ampliarem o acesso dos consumidores a algumas das principais marcas de luxo que atuam no Brasil, essas ações contribuíram para consolidar ainda mais o mercado de alto padrão como um importante vetor de desenvolvimento econômico.

Em dezembro do ano passado, realizamos em Florianópolis o talk show Empreendedorismo Feminino: Como as mulheres atuam no mercado de luxo no Shopping Iguatemi. O evento, que contou com palestrantes e um público amplamente interessado e engajado no mercado de alto padrão, foi um momento marcado pela troca de experiências e de conhecimento entre todos os participantes.

O ano de 2019 está apenas no seu começo e tenho certeza que ao longo dos próximos meses nos veremos diversas vezes em eventos por todo o país. Confira, abaixo, o vídeo exclusivo do talk show realizado na capital catarinense.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.